RSS O cri O redakciji Kontakt
 
Sramota "New York Timesa": Klevetanje i kaljanje ugleda Xinjianga
2019-11-20 15:57:39 cricroatian

Foto: Arhiva

''New York Times'' je nedavno objavio tzv. ekskluzivni izvještaj napisavši da je došao u posjed opsežne ''unutrašnje dokumentacije", čime je oklevetao i okaljao ugled borbe protiv terorizma i ekstremizma. Glasnogovornik Autonomne regije Ujgura Xinjiang je demantirao te klevete i istaknuo da je spomenuti izvještaj potpuna laž unutarnjih i vanjskih neprijatelja Kine i čista glupost, ali pokazuje njihove opasne namjere. "New York Times" želi privući pozornost fabriciranjem laži, čime je iznevjerio osnovni moralni princip profesionalnih medija i također pokazao dugoročnu ideološku pristranost nekih zapadnih medija prema Kini i njihovu opasnu namjeru blaćenja Kine.

Sto i šezdeset godišnji "New York Times" sam sebe naziva predstavnikom elite medija zapadnog svijeta. No, ove prestižne novine koje zagovaraju "slobodu vijesti" su često prolazile kroz skandale lažnih vijesti, što je izazvalo sumnje u njihovu profesionalnosti i autoritet. Od 2003., je više puta dokazani kako su novinari "New York Times" fabricirali vijesti ili plagirali djela drugih autora, što je rezultiralo ostavkama dužnosnika tih novina. Američki pravnik Bob Kohn je u svojoj knjizi "Novinarska prevara"(Journalistic Fraud) velikim brojem činjenica i analiza pokazao kako je "New York Times" pod utjecajem političkih interesa, čime je izdao svoju originalnu novinarsku svrhu i koristeći se prednošću medija, širi političku propagandu s posebnim namjerama. Više knjižnica u SAD-u je ove godine odbilo nastavak pretplate na "New York Times", što je još jedan dokaz o slabljenju njihovog kredibiliteta.

Što se tiče izvještaja o Kini, "New York Times" se često "protivi svemu, ako je riječ o Kini" i blati sve, ako je riječ o Kini", sa ciljem zadovoljavanja potreba nekih zapadnih političkih snaga koje žele suzbiti razvoj Kine. Pogotovo kad je riječ o pitanju Xinjianga, njihove tamne naočale se čine još tamnijima. Naši novinari su namjerno istražili njihove izvještaje o Xinjiangu iz ove godine i shvatili kako su u izvještajima neutemeljeno nazvali Centar za obrazovanje i osposobljavanje za strukovne vještine u Xinjiangu "Koncentracionom logorom" i "Zarobljeničkom logorom", izražavajući ideološko neprijateljstvo senzacionalnim riječima. U najnovijem "ekskluzivnom izvještaju" je "New York Times" s jedne strane izvijestio kako je došao u posjed "unutrašnje dokumentacije", a s druge strane je morao priznati da mu "nije jasno kako je ta dokumentacija sakupljena i odabrana". Naše pitanje je ima li izvještaj temeljen na nepouzdanim informacijama autoritet? Takvo "širenje lažnih vijesti" je samo još jedan njihov pokušaj blaćenja kineske politike u Xinjiangu!

Nedavno je predstavnik Bjelorusije , predstavljajući 54 zemlje, u govoru na pratećem događaju Opće skupštine UN-a, izrazio podršku kineskim mjerama za borbu protiv terorizma i ekstremizma i protivljenje ponašanju SAD-a, Velike Britanije i pojedinih zemalja koje se u ime "ljudskih prava" miješaju unutrašnju politiku Kine te politizaciji pitanja ljudskih prava. To je još jedan dokaz da javnost ispravno razumije pitanja ljudskih prava i razvoja u Xinjiangu i da hegemonističko ponašanje pojedinih zapadnih zemalja nema tržište.

Bez obzira kako "New York Times" okleveta okaljao Kinu, suočen s očitim činjenicama, neće postići nikakav rezultat. Njihove laži neće prevariti međunarodnu zajednicu u ispravnom razumijevanju situacije u Xinjiangu, a također su sramota u očima pravih elita svijeta. Prosperitet i stabilnost Xinjiaga će biti najsnažniji odgovor na sve klevete.

© China Radio International.CRI. All Rights Reserved.
16A Shijingshan Road, Beijing, China